سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

انا لله وانا الیه راجعون
رحلت جانسوز آیت الله تبریزی را به محضر امام زمان (عج) و همچنین تمام شیعیان تسلیت عرض مینمایم .

یکی از خصوصیات روحیات و نکات اخلاقی استاد جدیت و تلاش بىوقفه اى بودکه همگان را به تعجب وا می می داشت این خصیصه از بدو تحصیل و سالیانى دراز قبل، در ایشان به چشم مىخورده است. اهل منزل بارها در دوران تحصیل و تدریس ایشان، مشاهده کرده اند که استاد شبانگاه به مطالعه پرداخته اند و با صداى مؤذن که اذان صبح را مىگفته است سر از کتاب و قلم برداشته اند.
هم دوره ایهاىمعظم له مىگویند: "همواره استاد در حال مطالعه بودند و هیچگاه در جلسات و مهمانیها شرکت نمىکردند بلکه وقتشان منحصراً صرف امور علمى
می گشت، چه در نجف و چه قبل از آن که در قم و در حجره بودند." خود ایشان گاهى مىفرمودند:"من چهل سال است که معناى تعطیلى را نفهمیده ام."

این مرجع عالیقدر در این سن، حاضرنبودند که لحظه اى را هدر دهند و تمام ساعات عمرشان وقف تلاش علمى بود و این سیره ى تمام مدت حیاتشان بودهمانگونه که در نجف اشرف از رفتن به هر گونه مجلس و برنامه اى خوددارى مىورزیدند و حتى بعد از درس چهارشنبه، گاهى تا شنبه از منزل بیرون نمىآمدند و مشغول نوشتن و تحقیق بودند.ایشان با همان روحیه سرشار، به فضل الهى و توجهات امام عصر (عج) مشغول امور علمى بودند و تا چندى پیش علاوه بر دو درس خارج فقه و اصول که عمومى مىباشد درس خارج فقهى نیز در منزل داشتند که فضلاء را از محضرشان بهره مند مىنمودند این درس در گذشته حتى روزهاى تعطیل و جمعه ها و ایام وفیات و تابستان برگزار مىشد افزون بر این، ساعاتى را نیز به پاسخ استفتائات مىپرداختند و وقت دیگرى را براى بحث و پاسخگوئى طلاب اختصاص داده و بقیه اوقات را به تحقیق و تألیف مباحث علمى رجال و فقه و اصول مىگذراندند. و در حقیقت تمام شبانه روز (به استثناى ساعاتى اندک و کوتاه) در خدمت اسلام و مسلمین بودند و ساعات استراحت و خواب بسیار کمى داشتند و از غالب مواهب چشم می پوشیدتا حداکثر بهره را از عمر شریفشان داشته باشند.

ایشان  از نظر علمى و عملى استادى برجسته و بزرگوار ولى در عین حال با عموم افراد بخصوص شاگردان خود با کمال تواضع، برخوردى پدرانه داشته اند. هیچگاه دیده نشده است که در پاسخ به اشکال کسى، او را بکوبند یا از دادن پاسخ، شانه خالى کنند بلکه با گفتن "من در خدمت شما هستم" او را به نقد و اشکال تشویق مىکنند. خلاصه آنکه بین استاد و شاگردانش روابطى عاطفى حکمفرمابود و اگر وقت داشتند گاهى به منزل شاگرد خود نیز مىرفتند   و اگر خبر پیدا می کردند که یکى از آنها مشکل دارد در صدد رفع مشکل برمىآمدند و از هر گونه مساعدتى دریغ نمىورزیدندند و متقابلاً شاگردان هم با شناختى که از استاد داشتند، وى را الگوى اخلاقى و پدر خود مى دانستند. استاد با کمال تواضع، هر روزه حتى روزهاى تعطیل و جمعه تا نزدیک ظهر در منزل جوابگوى مسائل علمى طلاب و فضلاء بودند.

به اعتراف همگان، استاد داراى روحیات و نکاتی بودنددرس آموز و جالب که هر طالبى را به خود جلب مى کردو محبتش را در دل او مىافکند




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
سه شنبه 85 آبان 30 4:4 ع
نظرات دیگران [ نظر]


 

**عیدفطرت ایمان برهمه مومنان حق جو مبارک باد**

گروهی از فقها با بهره گیری از اصول و قواعد علمی بر این نظرند که ادله نقلی ( آیات و روایات )  دلالت تام  بر لزوم اتحاد آفاق ( شهرهای نزدیک به هم )  و موضوعیت رویت دارند و نقطه مقابل گروهی دیگر با استفاده از قواعد و ادله مزبور معتقدند اتحاد آفاق لازم نیست و ادله نقلی هم طریق و کاشف از واقع می باشند .

قائلین به اتحاد افق از اطلاقات و عمومات روایات  استفاده نموده اند که پیامبر اسلام فرمود : " صوموا لرویته  وافطروا الرویتهبا دیدن ماه روزه بگیرید و با دیدنش افطار کنید پس رویت شرط  دخول ماه  است و دیدن هلال موضوعیت دارد. اما گروهی  که رویت را برای همه آفاق معتبر می دانند به دعای وارده در قنوت نماز عید فطر اشاره کرده اند . در این دعا می خوانیم :

"و اسئلک بحق هذاالیوم  الذی جعلته للمسلمین عیدا"؛ این عید برای همه مسلمین است .

همچنین لیلة القدر ظاهر در این است که این لیله معین دارای احکام مشخص برای جمیع مسلمین است .

این اختلاف میان علمای عامه هم وجود دارد. حنفی ها و مالکی ها و حنبلی ها قائل به ثبوت  رویت هلال  برای همه نقاط عالم در صورت رویت در یک نقطه هستند و شافعیه معتقدند اگر رای فقها مختلف باشد رویت هر ناحیه برای همان ناحیه حجت است.

آن هنگام که ماه رمضان به پایان می رسد عید فطر است .

 عید ، بازگشت به اصل است ؛  نه بازگشت به زندگی معمولی و دنیوی  که قبلاٌ وجود داشت . چنانچه واژه دیگری که از ریشه  « عاد یعود» می آید ،  واژه معاد است . معاد یعنی  بازگشت نزد پروردگار خود . در واقع عید، معاد و عود جملگی از یک ریشه اند . رمضان که به پایان می  رسد، عید است ، یعنی بازگشت به مبدا به تحقق می رسد اگر چه بازگشت به مبدا برای همه ما متحقق نشده  اما به یمن این که برای مردان خدا و ذات مقدسی که در هر عصری هستند به تحقق پیوسته ، ما هم به متابعت  از آنها عید می گیریم و این عید، عید فطر است . فطر مناسبت با فطرت دارد و فطرت ،  فطرت ایمان است . در واقع این عید برای سلامت فطرت  ایمان برگزار می شود .

برای اطلاعات بیشتر می توانید اینجا را کلیک کنید




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
دوشنبه 85 آبان 1 12:41 ع
نظرات دیگران [ نظر]


 

سلام ، شرمنده به خاطر روزه سکوت ، ما بلد نیستیم مثل بعضی ها روزه سکوت بگیریم ولی خب دو روز روزه رو گرفتیم ببینیم چه مزه ای می ده...
خب بگذریم .....
افطاری که از طرف
دفتر توسعه وبلاگ دینی دعوت شدیم ، خیلی خوش گذشت،دسشتشون درد نکنه جای خیلی از رفقا خالی بود.
خیلی برام جالب بود چون فکر می کردم حالا اینایی که می یان از کره مریخ اومدن و من از کره زمین ، اتفاقاً هیچ کدام مریخی نبودند همه زمینی بودند .
اول که وارد رستوران شدم
سه تا خانوم نه ببخشید چهارتا روی صندلی نشسته بودند خیلی ساده و صمیمی ، از فرم نشستن این سه تا خانوم حدس می زدم که حزب اللهی ها باشن چون از قبل به من گفتن که اینا هم می یان این سه تا از همون موقعی که من دیدمشون مثل وبلاگشون فقط جنب وجوش داشتن و حرف می زدن ،ازشون خوشم اومد و با هم یه گپ دوستانه مختصری!!!!!!!!! داشتیم .... البته یه خانوم دیگه برخلاف این سه تا خیلی ساکت بود!!
به به بالاخره بقیه هم تشریف آوردن و.... گلدختر ، ایمانه ،
دل شدگان ، پشتیبانی دینی بلاگ و بلنج و نان و نمک....جای بعضی خانمها هم خالی بود مثل همسر یک روحانی و فرزند شهید علیپور واین خانم که البته قول دادن سال دیگه اگه عمر و افطاری باقی بود باآقاشون تشریف بیارن...
این خانوم که روبروم نشسته بود نمی دونستم کیه ؟ (خدایا یعنی همون گلدختره ، چون از روز قبل با هم چت داشتیم و...) بالاخره سلام و...

اما آقایون ؛ از طرف اونا که من زیاد خبر ندارم چون توی سالنی کوچیک به قول حزب اللهی ها با اون سقف زرد رنگش و...بودیم....تازه با کلی تهدید که ساکت باشید و از این حرفا....عمرا جرات می کردیم نفس بکشیم...(الکی)
البته خودشون اعتراف کردن که ؛ فقط مشغول خوردن بودن و حرف زدن و فقط سر وصدا می کردن ...! (این آقایون موجوداتی ناشنا خته ، هر جا برن خودشونو نشون می دن ، همیشه خانمها هستن که با آرامش کامل سر جاشون می شینن وحرف نمی  زنن )
واما بعد ؛ حجة الاسلام محدثی و راستگو هم دعوت شده بودند و بعد از افطاری آقای راستگو شروع کردند به صحبت...که می تونین متن صحبتهای ایشان را
از اینجا لینکشو ببینید...یه بحثی هم در موردسیب و اینا شده که می تونین از اینجا بخونین

راستی من آخرش نفهمیدم اون خانوم ساکتی( چون ندیدم که خودشو معرفی کنن) که روبروی حزب اللهی ها نشسته بود ، کی بود ؟ وبلاگش چی بود ؟ از کجا اومده بود ؟ من که نفهیدم ؟کسی می دونه بگه؟!

دست همه درد نکنه خصوصا این آقا و این آقا و این آقا و این آقا و این آقا  و این خانم




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
جمعه 85 مهر 21 8:21 ع
نظرات دیگران [ نظر]


 

تسلیت باد ایام شهادت حضرت علی (ع)

این هم کد جاوای شهادت حضرت علی(ع) و شما...  نقل از  ۞ یـــکـــ آرزوسلام ! بالاخره اون روزی که منتظرش بودم از راه رسید! اما من چقدر خودم را آماده کردم؟

چقدر توی این 18 روز گذشته برای خودم وقت گذاشتم؟برای اخلاقم؟برای روحم؟همش خوردم و خوابیدم؟چند جزء قرآن خوندم؟حالا تفسیر و تدبر پیش کشم؟چند تا نماز شب خوندم؟چندتا نماز اول وقت خوندم؟...امان ز لحظه غفلت که شاهدم هستی!بگذریم...

امشب از یک طرف دیگر هم شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) است...این مصیبت را هم خدمت شما تسلیت عرض می کنم...اما برای امشب یک کد جاوا آمده کرد ام ، که نمونه اثرش را در وبلاگ

 می بینید ، با این کد حال و هوای غم و شهادت حضرت علی (ع) را به وبلاگ خود خواهید آورد.این هم تسلیت از نوع ۞ یـــکـــ آرزو

اما کد جاوا:
مطابق کدهای جاوای قبل ، کد را از تکست باکس(جعبه متن)زیر کپی کنیدو مانند تصویر در قالب خود کپی کنید




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
پنج شنبه 85 مهر 20 11:43 ع
نظرات دیگران [ نظر]


 

کد فوق کد دعای ربنا است که بصورت فلش برای قرار دادن در وبلاگ ها طراحی شده است . در صورتی که مایل هستید می توانید از این لوگو در وبلاگ خود استفاده کنید و وبلاگ خود را رمضانی کنید.
برای پیوستن به این حرکت جمعی وبلاگ نویسان ، کافیست کد فوق را در تگ BODY قالب وبلاگ کپی کنید تا این لوگو در گوشه وبلاگ شما نمایش داده شود.(منتظر کد ماوس الله ما باشید)





نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
جمعه 85 مهر 7 10:0 ع
نظرات دیگران [ نظر]


 

سلام... مدیر وبلاگ تشریف بردن مسافرت و فعلا وبلاگ رو به من سپردن...خودشون اگه صلاح دونستن وقتی برگشتن من را معرفی می کنن ، البته من از خودم چیزی نمی نویسمفقط دستورات مدیر را اجرا می کنم:

قرار بود که چندین صوت دلنشین که برای زمینه وبلاگ مناسب باشند بزاریم برای دانلود:
برای دانلود روی هر گزینه کلیک راست کرده گزینه save as target رو بزنید:

دعای ربنا پیش از اذان مغرب شبهای ماه مبارک رمضان -:- استاد محمد رضا شجریان

این دهان بستی دهانی باز شد (مناجات ویژه افطار ماه مبارک رمضان)

ابا صالح یا ابا صالح، فضای این دل دیوانه، گرفته بوی گل نرگس -:- همخوانی

سامی یوسف - اللهم صل علی سیدنا محمدِ النبی الامی ِ

دعای کمیل با نوایی بسیار زیبا و دلنشین

دعای فرج به صورت همخوانی

سرود ملی جمهوری اسلامی ایران

برای مشاهده و دانلود صوتهای بیشترمی توانید
به این صفحه از سایت بچه های قلم مراجعه کنید

 




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
جمعه 85 مهر 7 10:0 ع
نظرات دیگران [ نظر]


 

خدایی را سپاس که به من توفیق گام نهادن در عرصه اینترنت را عطا نمود،
هرچند تا رسیدن به نقطه مطلوب راهی طولانی و بس دشوار در پیش رو دارم....یا مهدی (عج)

از آنجایی که فرموده اند : « لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق » بر خود واجب می دانم که از کلیه کسانی که در خبرگزاری ایکنا مشغول خدمت رسانی هستند تشکرکنم ، انشاءالله بیش از پیش در امر خدمتگزاری به دین و قرآن موفق و موید باشید...از اینکه وبلاگ بوی پیراهن یوسف را به عنوان یکی از وبلاگهای مهدوی در این خبرگزاری معرفی نمودید سپاسگزارم . باشد که همه ما از پیروان واقعی آن حضرت باشیم .

کلیک کنید




نوشته شده توسط :مهدی جو (کبری قربانی دشتکی)
 
دوشنبه 85 شهریور 27 4:2 ع
نظرات دیگران [ نظر]


<      1   2   3      >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ